Boomerang Børn er et nyt begreb i det danske sprog. Det er unge, der flytter hjemmefra, for derefter at tage den tunge tur hjem til børneværelset igen. Alene i 2017 flyttede 31.000 unge hjem igen, hvilket er en stigning på 12% på blot 9 år. Derfor søsatte vi sammen med Alka en kampagne på de sociale medier, der giver gode råd til, hvordan man flytter hjemmefra med succes. Og ja, et af dem er en indboforsikring.
Delt og vist over 1 mio. gange
Kampagnen blev skudt i gang af en film, der bygger på indsigt fra unge, som selv har prøvet at tage turen hjem til børneværelset. Filmen tager fat i nogle af de sjove hverdagsting, der kan gøre livet tilbage hos forældrene til lidt af en prøvelse. Det kunne mange nikkende genkendende til. Så mange at filmen blev delt og vist over 1 mio. gange, hvilket skabte livlig trafik på kampagnesitet med gode råd om at flytte hjemmefra med succes.
Når reklame har PR-potentiale
Ved at tage udgangspunkt i et samfundsrelevant emne bliver forsikring ikke blot mere interessant for målgruppen. Det bliver også interessant for medierne. Alkas kampagne om Boomerang Børn er blevet omtalt i både Politiken, DR P1, Jyllandsposten og i TV2’s Go’ Aften Live Panel. Det har styrket Alkas position som et forsikringsbrand, de unge taler om - og dermed sat fokus på vigtigheden at have en indboforsikring, når man flytter hjemmefra.
We use cookies to ensure that we give you the best experience on our website. If you continue to use this site we will assume that you are happy with it.