Sådan laver man Danmarks næstmest sete reklamefilm på YouTube
Forældre gør rigtig meget for at hjælpe deres børn godt på vej i livet. Også efter de er flyttet hjemmefra. Alligevel glemmer mange at tale forsikring med deres børn, så faktisk har hver 5. unge slet ingen indbo- og ansvarsforsikring.
For at iscenesætte problemet lod vi en række danske forældre bekende deres værste curling-synder foran kameraet. Og vi udarbejdede en YouGov-undersøgelse, der dokumenterede, hvor meget danske forældre gør for deres voksne børn.
Forældrenes curlingbekendelser og undersøgelsen blev omdrejningspunkt i en film, der blev lanceret på Facebook, YouTube og seedet på tværs af digitale medier. Samtidig iværksatte vi en PR-kampagne, der satte fokus på problematikken omkring de uforsikrede unge.
Kampagnen skabte så meget engagement, at filmen om danske curling-forældre blev den næstmest sete reklamefilm på YouTube i 2017. Fremfor alt skabte kampagnen en markant vækst i salget af forsikringer til unge.
2 .
Mest sete annoncevideo på YouTube DK i 2017
+19 %
Md. salgsvækst af indboforsikringer
Top 3
På YouGov BrandIndex WOM-score
2,2
Engagement rate
We use cookies to ensure that we give you the best experience on our website. If you continue to use this site we will assume that you are happy with it.