Alka Forsikring

Sådan laver man Danmarks næstmest sete reklamefilm på YouTube

Forældre gør rigtig meget for at hjælpe deres børn godt på vej i livet. Også efter de er flyttet hjemmefra. Alligevel glemmer mange at tale forsikring med deres børn, så faktisk har hver 5. unge slet ingen indbo- og ansvarsforsikring. For at iscenesætte problemet lod vi en række danske forældre bekende deres værste curling-synder foran kameraet. Og vi udarbejdede en YouGov-undersøgelse, der dokumenterede, hvor meget danske forældre gør for deres voksne børn. Forældrenes curlingbekendelser og undersøgelsen blev omdrejningspunkt i en film, der blev lanceret på Facebook, YouTube og seedet på tværs af digitale medier. Samtidig iværksatte vi en PR-kampagne, der satte fokus på problematikken omkring de uforsikrede unge. Kampagnen skabte så meget engagement, at filmen om danske curling-forældre blev den næstmest sete reklamefilm på YouTube i 2017. Fremfor alt skabte kampagnen en markant vækst i salget af forsikringer til unge.
2 .
Mest sete annoncevideo
på YouTube DK i 2017
+19 %
Md. salgsvækst
af indboforsikringer
Top 3
På YouGov BrandIndex
WOM-score
2,2
Engagement rate

Andre projekter

Alka – nyt univers / June / Employer branding / DBU / Niels Brock / FANT / Bornholm Distillery / Stregen i sandet / Alka Mobil / Regnbuekoalitionen / SimCorp / Specialisterne / Niels Brock Live / Alka Boomerang Børn / PenSam / PFA / Niels Brock – EUX Business / Alka Curlingbekendelser / Woods / Skovkvarteret / Jepson Charcuteri / Business Lolland-Falster /