Alka Forsikring

Gør det enkelt
Vi har allerede fejret 10 års jubilæum med Alka. Og rejsen er kun lige begyndt
Vores samarbejde med Alka går længere tilbage end vores bureau. Faktisk har vi været med på hele rejsen fra dengang, Alka bare var et støvet fagforeningsselskab. Det er vi taknemmelige for. Og selvom der er sket utrolig meget på 10 år, har det altid været enkelt. Se selv her.
Får 50% mere effekt ud af marketinginvesteringen
Alkas kampagner ligger konsekvent 50% over branchegennemsnittet, både hvad angår gennemslagskraft, budskabsforståelse og branding. Det svarer til, at Alka får 50% mere effekt ud af marketinginvesteringen end konkurrenterne.
Kampagne

Curlingbekendelser

Sådan skabte vi Danmarks næstmest sete reklamefilm på YouTube
Forældre gør rigtig meget for at hjælpe deres børn godt på vej i livet. Også efter de er flyttet hjemmefra. Alligevel glemmer mange at tale forsikring med deres børn, så faktisk har hver 5. unge slet ingen indbo- og ansvarsforsikring. For at iscenesætte problemet lod vi en række danske forældre bekende deres værste curling-synder foran kameraet. Og vi udarbejdede en YouGov-undersøgelse, der dokumenterede, hvor meget danske forældre gør for deres voksne børn.
2 .
Mest sete annoncevideo
på YouTube DK i 2017
+19 %
Md. salgsvækst
af indboforsikringer
Top 3
På YouGov BrandIndex
WOM-score
2,2
Engagement rate
Kampagne

Boomerang Børn

Hvad er Boomerang Børn? Og hvad i alverden har det med forsikring at gøre?
Boomerang Børn er et nyt begreb i det danske sprog. Det er unge, der flytter hjemmefra, for derefter at tage den tunge tur hjem til børneværelset igen. Alene i 2017 flyttede 31.000 unge hjem igen, hvilket er en stigning på 12% på blot 9 år. Derfor søsatte vi sammen med Alka en kampagne på de sociale medier, der giver gode råd til, hvordan man flytter hjemmefra med succes. Og ja, et af dem er en indboforsikring.
Delt og vist over 1 mio. gange
Kampagnen blev skudt i gang af en film, der bygger på indsigt fra unge, som selv har prøvet at tage turen hjem til børneværelset. Filmen tager fat i nogle af de sjove hverdagsting, der kan gøre livet tilbage hos forældrene til lidt af en prøvelse. Det kunne mange nikkende genkendende til. Så mange at filmen blev delt og vist over 1 mio. gange, hvilket skabte livlig trafik på kampagnesitet med gode råd om at flytte hjemmefra med succes.
 

Når reklame har PR-potentiale

Ved at tage udgangspunkt i et samfundsrelevant emne bliver forsikring ikke blot mere interessant for målgruppen. Det bliver også interessant for medierne. Alkas kampagne om Boomerang Børn er blevet omtalt i både Politiken, DR P1, Jyllandsposten og i TV2’s Go’ Aften Live Panel. Det har styrket Alkas position som et forsikringsbrand, de unge taler om - og dermed sat fokus på vigtigheden at have en indboforsikring, når man flytter hjemmefra.

Andre projekter

June / Bornholm Distillery / FANT / Niels Brock / Alka Forsikring / Alka Mobil / Ørsted / PenSam / PFA / Woods / Skovkvarteret / Jepson Charcuteri / Business Lolland-Falster /