Alka Mobil

Fra 0 til 55% kendskab på tre måneder

Hvad har forsikring og mobil til fælles? I begge tilfælde synes kunderne, at det er svært at gennemskue, hvad de får for deres penge. I årevis har Alka gjort forsikring enkelt for sine kunder, så hvorfor ikke gøre det samme for din mobil? Og samtidig gøre det til en endnu større fordel at være forsikringskunde i Alka.
Alt fra strategi til kreativ eksekvering
Få danske brands har så klar en profil som Alka Forsikring. Så hvordan skaber man et nyt univers for Alka Mobil, der kan brænde igennem i en kategori domineret af skrigende dukker og hoppende bamser? Vel at mærke uden at miste båndet til moderbrandet. Løsningen blev Olivia Joof på en pæredansk villavej - med klare referencer til Alkas velkendte farver og grafiske univers. Og den løsning virkede. På blot 3 måneder var det uhjulpne kendskab på 55%. Siden er introduktionen blevet fulgt af en mere taktisk variant af universet, som tillader os løbende at ændre budskaber og priser.