June by Danske Bank

En kærlig opsang fik en ny generation til at springe ud i investeringslivet

Selvom folk i 30-40-årsalderen generelt har tjek på tingene, så føler de sig umodne, når det gælder investering. De synes, det er svært, usikkert og en lille smule farligt. Derfor har Danske Bank udviklet June - en simpel investerings-app, der gør det nemt at investere professionelt. Vores opgave var at skabe opmærksomhed om June og motivere målgruppen til at komme i gang med at investere.
Dad Talks med Jim Walsh
Selvom målgruppen var forholdsvis bred, så var de alle unge i 1990’erne. Og de var vokset op med Brenda og Brandons far, Jim Walsh, som de kendte som fornuftens stemme i Beverly Hills 90210. Derfor tog vi til Californien og genoplivede skuespiller og superfar, James Eckhouse. I en serie Dad Talks giver Jim en kærlig opsang til sine ”børn”, som i mellemtiden er blevet voksne. Jim synes, det er synd og en skam, at de forsømmer at forvalte deres opsparing, når man hverken behøver at være økonom eller millionær for at investere med June by Danske Bank.
Hædret med årets Rambuk
Jim var den mest elskede TV-far for en hel generation af unge i 90’erne. Og han havde ikke mistet tiltrækningskraften 25 år senere. I kampagneperioden oplevede June en tredobling af den ugentlige omsætning og en fordobling af antallet af nye kunder. Samtidig kunne Danske Bank glæde sig over et brandløft på 26%. Er det meget, spørger du måske. Det var nok til, at kampagnen blev hædret med Årets Rambuk for den mest effektive kampagne.

Andre projekter

Alka – nyt univers / June / Employer branding / DBU / Niels Brock / FANT / Bornholm Distillery / Stregen i sandet / Alka Mobil / Regnbuekoalitionen / SimCorp / Specialisterne / Niels Brock Live / Alka Boomerang Børn / PenSam / PFA / Niels Brock – EUX Business / Alka Curlingbekendelser / Woods / Skovkvarteret / Jepson Charcuteri / Business Lolland-Falster /