SF

Kampen om den politiske agenda

Så snart valgtrommerne rumler, begynder kampen om den politiske agenda. For SF er børn og unge hjerteblod, og på Christiansborg ved man, at hvis man vil eje en agenda, gælder det om at sætte sig på den, inden valget bliver udskrevet. Sammen med SF udviklede vi kommunikationen og producerede kampagnen, der gav børnene en stemme i valgkampen.
Alt det vores børn slæber rundt på
Der er ikke nogen enkel forklaring på, at flere børn og unge end nogensinde mistrives. Desværre er der heller ikke nogen enkel løsning. Når problemstillingen er kompleks, gælder det om at gøre kommunikationen enkel og håndgribelig. Og holde sig fra bombastiske udmeldinger.
Sammenhængskraft på tværs af alle platforme
Vi valgte at bruge sandsække som symbol på alt det, der tynger vores børn, fordi det samtidig signalerer, at mistrivsel er en samfundsopgave, som vi er nødt til at løfte sammen. Ikke bare børn og forældre, men også politikerne på Christiansborg. Samtidig fungerer sandsækkene en stærk visuel, rød tråd i kampagnen – fra SF’s sommergruppemøde til outdoor, annoncer og film på digitale platforme.

”Måske den bedste video, der er lavet fra et politisk parti”

Sådan skrev Dansk Folkepartis digitale redaktør, Chris Bjerknæs, på Twitter, da han havde set SF’s kampagnefilm om børn og unges mistrivsel. Pæne ord fra en politisk modstander. Om ikke andet er kampagnen et skoleeksempel på, hvordan man effektivt sætter sig på en politisk agenda.